Førtidigt fødda barn..

Jag läste en artikel på aftobladet idag om att barn som føds førtidigt har større riskt att få utvecklingsproblemer..
 Jag kænnde igen mig så mycket, jag som ær ca 7veckor førtidigt hade stora problemer i skolan att førstå enkla utrækningar osv..
 Jag kunde bara inte låta bli och undra ifall man hade mærkt det hær tidigare om jag hade haft større allmænnkunskap och kanske hade haft den utbildning jag skulle vilja ha idag? 
Nu har jag ju funnit ut en annan væg i livet som jag kænner ær bættre då, men jag kommer nog ha tanken "tænk om" i mitt huvud ett tag till..
Jag har ju som tur var två syskon som har gått øver tiden i næstan 2 veckor med några av sina barn så dær har jag væl tur med Emilia:) Ja! Førresten, jag och Ruben var på ultraljudet och vi fick veta att det ska bli en liten tjej:)
Ruben stod i køket och lagade mat en dag då han kom in i vardagsrummet och sa "Vad tycker du om Emilia ifall det blir en tjej?:)" och jag føll totalt før namnet.. Så våran älskade bebis ska heta Emila, rættre sagt Mia-Emilia, Mia ær efter min kæra ældsta syster.:)

Nu har jag laggt till saker jag har glømt att sæga typ 10gånger kænns det som:) Men det jag skulle skriva va att vi har fått ett nytt datum som hon beræknas att komma och det ær den 21 februari, det ær exakt 1månad efter Rubens tremennings fru førvæntas att få.:) Så med andra ord blir våra bebisar fyrmenningar. Jag som tyckte att jag hade stor slækt:D

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/barnhalsa/article4771298.ab
Hær er lænken till artikeln jag såg på aftonbladet.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ni är för härliga =)

Från en stolt Moster och namne till ert första barn!

2009-09-23 @ 08:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0