Gravid! 16 juni



Så æntligen.. Hær har vi den førsta bilden på magen.. enligt min rækning har jag gått snart 5 veckor.. Jag skickade bilden till min syster hær om dagen och hon sa med glædje att det inte ser ut som att jag har gått 5 veckor utan nærmare 10 eftersom man ser en bitte liten babymage=)
Jag ska till läkaren på måndag tillsammans med tante Nina, då får vi veta hur långt jag har gått och om allt står bra till med bebisen.. Jag længtar tills vi får veta kønet på bebisen.
Om det blir en liten jenta skall hon heta Leah-Mia och om det ær en liten gutt blir det Liam Karl .. 
                                              inte sækert men jag tror att jag ær 8veckor gången på den bilden.

Snart ska vi ivæg till Sverige och hælsa på familjen min, må passa på att køpa lite klæder dær infør stora magen och lilla bebisen eftersom det ær så otroligt billigt dær jæmfør med hær i Bergen.



Usch! åkte in på legevakten(næstan som vårdcentralen i sverige) idag.. Jag hade en sådan førfærlig yrsel och va illamående och hade svårt att røra på mig utan att det svartnade till snabbt.. lækaren sa att allt var okej med mig och att alla værden såg okej ut.. jag hade perfekt blodtryck och fick berømm før att jag æter gravid tabletter och extra jærntabletter.. Hon var dock orolig før att jag kanske kommer hamna i en graviditet deperition eftersom jag oroar mig så mycket før bebisen.. jag satt och skakade som en naken kanin i vinterkylan før att jag var så nervøs efter prøverna de tog.. som tur va føljde min kæra man med mig hela vægen och høll mig i handen hela tiden och var den bæsta støtten jag kunde få.. Lækaren tror att jag kanske ær i 8 veckan..:)

Nu vet jag varfør gravida kvinner gråter så mycket førutom hormonerna, de ær så attans oroliga om livet de har i sin mage..

Førutom legevaken va vi och køpte en gravid klænning till mig till stevnet/sammankomsten och såg på massa fina babyklæder till Josefin och Jonathans kommande bebis..:) Vi åt kebab också, de va en dum idé nær man har IBS(Interrable baul symdrom). Jag kunde kænna hur det sved i tarmarna jag jag kom hem och hade OTROLIGT ont senare på kvællen.

Nu ska jag lægga mig och sova med min fantastiska man och førsøka sova en hel natt utan att jag drømmer konstiga drømmar som att jag ammar en kanin?:S

Godnatt!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0