1 års bröllopsdag imorgon:)


Igår så fick jag och Ruben åka in på födeavdelningen på haukeland sjukhus för att kolla om vattnet hade gått.. Emilia hade haft svaga(otroligt svaga) sparkar i över ett dygn och det känndes som att någonting va fel, sen så hade jag vattenlatning under natten..
Allt visade sig däremot att vara jätte bra med Emilia och hon sparkade fint men låg bara så gömt bakom modekakan så att jag inte kännde någonting..:) Under hela gradiviteten har jag bara gått upp 5kg av dom 6kg jag tappade i början så jag har varit orolig och Ruben också över att jag inte har gått upp tillräckligt men när läkaren på kk mätte och gjorde allt hon gjorde visade det sig att lilla Emilia väger lite mer än 2100g och är i 32 veckan, så hon kommer trodligtvis vara en närmare 4kg bebis om det fortätter såhär:)

Det var i alla fall en liten uppdatering om våran stressfulla dag igår men nu ska jag ta och piffa upp mig lite för jag och Ruben ska ut och äta middag på en fin resturang för att fira lite i förskott att vi varit gifta i 1år snart:) Och imorgon ska Ruben laga norsk tradisjonell svineribbe med kålirabbi:)


<327/12-08<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0